virtu1.com

Facelift Types And Variations

Facelift Types and Variations

by

Anna Woodward

There are a number of different plastic surgeries that could be called facelifts. These are just a few options.

Plastic surgery is a great way to feel better and look younger. One of the best procedures to accomplish these goals is a facelift. What many people do not realize is that there are in fact many different procedures that fall under the category of a facelift. Each operation addresses a different problem and they each provide singular advantages. Often because of how many different problems can be addressed people opt to have several of these done in concert with each other to achieve results that are even better.

The traditional facelift involves am incision along the hairline or just above it to hide the scar. Afterwards the skin and muscle are literally lifted up to smooth out the forehead, lift the cheeks and jaw line and reduce drooping over the eyes. It is like pulling the fitted sheet on a bed tighter in that it smoothes out the skin by tightening the fit of the face. There also smaller versions of this designed to specifically improve the forehead.

YouTube Preview Image

There are also a number of non-surgical cosmetic procedures that are used to make the face look better and reduce fine lines and wrinkles. The most common and popular is Botox. This uses a very small amount of an incredibly powerful neurotoxin to paralyze the muscles and smooth out crows feet and forehead wrinkles. It can be done in a matter of minutes and the results last from three to six months.

Also popular are chemical peels and dermabrasion. These applications remove the outermost layer of dermis and reduce the appearance of fine lines. These work the same way that buffing a scratch out of a car does. It reduces the depth of the line by reducing the overall depth of the skin.

Back on the surgery side of things a lot of people have what is called blepharoplasty as a type of facelift.

Technically it as an eyelid lift but it definitely creates more youthful and bright eyes. By slightly raising the upper or reducing the lower bags under the eyes and that tired look disappear. Instead the whole area looks firm and well rested.

For people who are in the final stages of serious weight loss there is an operation used to make the face look less chubby. It is facial liposuction and it takes the extra fat around the cheeks chin and neck and makes the cheekbones and jaw line more apparent. This is a good option for some people because of the tendency for fat to be hard to lose around the head.

There is no wrong way to have a facelift it just depends on what needs to be addressed. For some people it is fine lines and wrinkles. For other it is the fact that they always look tired. Others want more definition in their face. Whatever the reason or cause there is a treatment out there.

Find an

orange county facelift

surgeon who can finally make you look years younger. For more, visit

newportbeachplasticsurgery.com

Article Source:

ArticleRich.com

No Comments »

Severe flooding hits Cumbria, England

Friday, November 20, 2009

Parts of the English Lake District in the county of Cumbria have suffered severe flooding on Thursday, with forecasters predicting further rain. As of 21:09 GMT there were six severe flood warnings (the highest alert in the UK Flood Warnings system) in force in the county, with a large number of flood warnings and watches also in force across the region.

According to BBC News, the main street in the town of Cockermouth is under several feet of water, and around 200 people were being evacuated by helicopters. At least 350 homes in the Elliot Park district of Keswick are also reported to be without power.

A number of local roads are flooded (including the A6 in Kendal). The West Coast Main Line railway is also reported as subject to disruption due to flooding between Oxenholme and Carlisle. Some mainline services are terminatingat either Carlisle or Preston. Local services between Carlisle and Barrow are also reported to have delays.

Some properties in Keswick, Cockermouth and Kendal had already been evacuated under pre-existing emergency plans.

Robert Runcie, the Environment Agency‘s director of flood and coastal risk was quoted as saying: “After persistent heavy rain combined with saturated ground and full rivers across Cumbria, the decision was taken to evacuate residents in towns and villages across the Lake District, before the onset of serious flooding.”

“Since early on Thursday we have been helping emergency services coordinate community groups that are going house-to-house ensuring people were taking precautions and evacuated where necessary. These emergency plans were established following the Cumbria floods of 2005 and have worked successfully. The last thing we want is floodwater putting lives at risk.”

“We urge people to take care and check the latest flooding situation and sign up to our free flood warnings service or by calling 08459 881188.”

Earlier Cumbrian police had advised against non essential travel, and against fell-walking entirely.Chief Superintendent Kevin McGilloway of Cumbria Constabulary stating “All the agencies are working together with local people to ensure they are kept as safe as possible during the severe weather which is hitting some parts of the county. We are asking people not to travel unless it is absolutely necessary.” He also gave some advice, “Pedestrians in areas where there are floods, such as Cockermouth, Keswick, Penrith and Kendal, are being urged not to attempt to walk through flood waters. Anyone who notices blocked drains are also being urged not to put themselves at risk by attempting to unblock them. The key message is for people who are affected by the floods to be prepared, to try and protect any properties that are liable to flooding. Look out for one another including vulnerable friends and neighbours. Anyone in affected areas should ensure they carry mobile phones, torches, waterproofs and other equipment they may need and ensure they have all essential medication with them.”

In Kendal, demand for sandbags has been high. A spokesperson for South Lakeland council stated:”More than 1,000 sandbags have already been collected from our depot and we have ordered 4,000 more to meet the demand.”

The Mayor of Keswick praised efforts by those involved in the flood response. “It is all hands to the pump, really” he said. “The emergency services are well co-ordinated and have been fantastic.”

No Comments »

Eleventh Docudays UA concludes

Monday, March 31, 2014

The Eleventh International Human Rights Documentary Film Festival Docudays UA, in Kyiv, Ukraine, ended on Friday.

The Awards Ceremony was held in the Red Hall of the Kyiv Cinema House. There were 36 documentary films competing for prizes in three festival programs: DOCU/Short, DOCU/Right, DOCU/Life. There were also special prizes from Students’ Jury, Audience Award, and the Andriy Matrosov Award from Docudays UA Organizing Committee.

The special guest of the Awards Ceremony was a symbol of the festival — Nikita Mikhalko. He is featured on the official posters of the festival. Nikita was on Maidan Nezalezhnosti on February 19, in the morning. The picture of him was chosen by the organizers as the “image that would deliver the spirit of our [Docudays UA] festival to the best of its possible might”. The piece of movie where he is taking tangerines from a woman that morning has become the official trailer of the festival. The episode is featured in the opening film of the festival Euromaidan: Rough Cut. Thus Nikita and his burning glasses have become the symbols of the festival. The organizers decided to find out who the symbol of the festival was, and if he was alive. They have started looking for him and luckily, they were able to ask him to come as a special guest of the Awards Ceremony. Nikita had the opportunity to say on the microphone, “Slava Ukraini” (Glory to Ukraine), and have the whole hall hollering back at him, “Heroiam Slava” (Glory to the Heroes).

The Eleventh Docudays UA Winners are (in the order of awarding):

Audience Award

The Audience Award went to Joanna, directed by Aneta Kopacz, Poland, 2013.

Student’s Jury Award

The Students’ Jury Award went to Tucker and the Fox, directed by Arash Lahooti, Iran, 2013, awarded for “an optimistic story about a life-long passion”.

DOCU/Short

Joanna, directed by Aneta Kopacz, Poland, 2013, received special mention. The jury chose it for “filmmaker’s ability to be both intimate and discreet”

Mom, directed by Lidia Sheinina, Russia, 2013, received special mention for “ability of the filmmaker to find in the closed world of one apartment ‘things that quicken the heart'”.

The main prize went to Liza, Go Home!, directed by Oksana Buraja, Lithuania, Estonia, 2012. The film was awarded for “filmmaker’s poetic sensibility and respect for other humans’ secrets”.

Andrei Zagdansky, a Ukrainian-American, was awarding. The other two members of the jury were Victoria Belopolskaya of Russia, and Stéphanie Lamorré of France.

DOCU/Right

No Fire Zone: The Killing Fields of Sri Lanka, directed by Callum Macrae, UK, 2013, received special mention. The film was awarded for “the powerful use of video advocacy in global awareness-raising and opinion-shaping regarding the mass murders of civilians belonging to a Tamil minority in Sri Lanka”.

Captain and His Pirate, directed by Andy Wolff, Belgium, Germany, 2012, received special mention for “exceptional courage of the film crew and an outstanding presentation of international piracy phenomenon as presented by a victim and his prison guard”.

The main prize went to Mother’s Dream, directed by Valerie Gudenus, Switzerland, 2013. The jury awarded the film for “a highly sensitive, empathic, and artistic presentation of a controversial and socially resonant human rights problem, affecting the fates of women and children globally”.

Natalka Zubar of Ukraine announced the winners. The other two members of the jury were Andrzej Poczobut of Belarus, and Oksana Sarkisova of Hungary.

DOCU/Life

Crepuscule, directed by Valentyn Vasyanovych, Ukraine, 2014, received special mention. The film was awarded for “a visually and emotionally superior depiction of human resilience, sensibility, and interdependence”.

Night Labor, directed by David Redmon and Ashley Sabin, USA, Canada, 2013, received special mention for “a provocative, atypical, allegorical description of industrial work and personal freedom”.

The main prize went to The Last Limousine, directed by Daria Khlestkina, Russia, 2014, awarded for “a dignified, compassionate portrayal of state-factory workers lost in transition, but not in humanity”. The jury mentioned the film was perfectly casted.

The whole jury was present: Boris Miti? of Serbia, Chris McDonald of Canada, and Simone Baumann of Germany.

Andriy Matrosov Award from the Docudays UA Organizing Committee

The Andrey Matrosove Award went to A Diary of a Journey, directed by Piotr Stasik, Poland, 2013.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35

People are gathering. Image: Antanana.

A queue is forming. Image: Antanana.

The Red Hall of the Kyiv Cinema House. Image: Antanana.
The hosts of the event are the journalists Andrii Saichuk and Nataliia Humeniuk. Image: Antanana.
Nataliia Humeniuk, translator and photographer. Image: Antanana.
Nikita Mikhalko is featured on the festival poster and trailer. Image: Antanana.
The festival gift shop team is giving the Audience Award. Image: Antanana.
The film Joanna (director Aneta Kopacz, Poland, 2013) is awarded. Image: Antanana.
The representative of Aneta Kopacz is taking the prize. Image: Antanana.
The Students’ Jury: Viktor Kylymar, Oleksandr Shkrabak, Halia Vasylenko, Petro Vyalkov, Tetyana Chesalova. Image: Antanana.
Tucker and the Fox (director Arash Lahooti, Iran, 2013) is awarded. Image: Antanana.
The googles would help him to film even more. Image: Antanana.
The Festival diploma. Image: Antanana.
The cobblestone from Maidan Nezalezhnosti is the main festival trophy. Image: Antanana.
The trophy goes to Iran. Image: Antanana.
Andrei Zagdansky (Ukraine) announces the winners for DOCU/Short. Image: Antanana.
The first special mention: Joanna (Aneta Kopacz, Poland, 2013). Image: Antanana.
The representative of the director. Image: Antanana.
The 2nd special mention: Mom (director Lidia Sheinina, Russia, 2013). Image: Antanana.
Main prize: Liza, Go Home! (director Oksana Buraja, Lithuania, Estonia, 2012). Image: Antanana.
The journalist, director Natalka Zubar. Image: Antanana.
Special mention: No Fire Zone: The Killing Fields of Sri Lanka (director Callum Macrae, UK, 2013) Anthem of Ukraine. Image: Antanana.
Special mention: Captain and His Pirate (director Andy Wolff, Belgium, Germany, 2012). Image: Antanana.
Main prize: Mother’s Dream (director Valerie Gudenus, Switzerland, 2013). Image: Antanana.
Ambassador of Switzerland to Ukraine Christian Schoenenberger is taking the prize. Image: Antanana.
Chris McDonald (Canada), Simone Baumann (Germany). Image: Antanana.
Special mention: Crepuscule (director Valentyn Vasyanovych, Ukraine, 2014). Image: Antanana.
Boris Miti? (Serbia), Simone Baumann. Image: Antanana.
Special mention: Night Labor (directors David Redmon and Ashley Sabin, USA, Canada, 2013). Image: Antanana.
Main prize: The Last Limousine (director Daria Khlestkina, Russia, 2014). Image: Antanana.
The Last Limousine. Image: Antanana.
Daria Khlestkina. Image: Antanana.
The cobblestone from Maidan Nezalezhnosti is taken to Moscow. Image: Antanana.
Andriy Matrosov Award from the Organizing Committee. Image: Antanana.
A Diary of a Journey (director Piotr Stasik, Poland, 2013) is awarded. Image: Antanana.

After the ceremony The Last Limousine, the winning film of DOCU/Life program, was screened.

The festival was first held in 2003, called at that time Docudays on Human Rights. In 2006 the festival was accepted as part of the international Human Rights Film Network at the International Documentary Film Festival Amsterdam. It is usually held during the last week of March.

No Comments »

Ukraine opposition candidate Yushchenko is suffering from a Dioxin intoxication, doctors say

Saturday, December 11, 2004

VIENNA –Doctors from the Rudolfinerhaus clinic in Vienna say “there is no doubt” Ukrainian opposition leader Victor Yushchenko was poisoned with Dioxin.

Yushchenko’s body had about 1,000 times more than the normal concentration of the toxin. It is unknown if there were any other poisons in his system.

Although it has not yet been proven that the poisoning was deliberate, doctors suspect it was. “We suspect a cause triggered by a third party,” said Michael Zimpfer, head doctor at the Rudolfinerhaus clinic. He suggested the poison may have been administered orally, through food or drink.

Today’s announcements are a follow-up of an earlier press conference, where Dr. Korpan that there were three hypotheses under consideration, one of them involving dioxin. He did not reveal what the other two hypotheses were. Dr. Michael Zimpfer, director of the Rudolfinerhaus clinic emphasized that time there was no proof yet to specify the substance causing the illness.

Yushchenko left Kiev on Friday (2004-10-12) for further examination in Vienna. When Yushchenko fell ill on October 6th, Ukrainian doctors had initially diagnosed food poisoning, leading to speculation that he had been poisoned deliberately. The illness has disfigured Yushchenko’s body and face which doctors say could take up to two years to heal.

He fell seriously ill on the September 6th, during his presidential campaign. Yushchenko was taken to the Rudolfinerhaus clinic of Vienna, where he stayed for four days under Dr. Korpan’s care. He was diagnosed with “acute pancreatitis, accompanied by interstitial edematous changes.” These symptoms were said to be due to “a serious viral infection and chemical substances which are not normally found in food products” as his campaign officials put it. In laymans terms, he developed an infection in the pancreas and got a bad skin condition that disfigured his face with cysts and lesions. The skin condition has similarities with the chloracne associated with dioxin posioning according to a British toxicologist John Henry.

Earlier, doctor Nikolai Korpan of Rudolfinerhaus clinic confirmed today that the illness of Ukrainian presidential candidate Viktor Yushchenko was caused by an attempt to kill him.

  • Ukraine political crisis – Wikinews’ special coverage portal

No Comments »

Wikinews interviews Australian Gliders Leanne Del Toso, Sarah Vinci, Amber Merritt, Clare Nott

Sunday, July 22, 2012

Homebush Bay, New South Wales —On Friday, Wikinews sat down with first time Paraylympic Australian Gliders Leanne Del Toso, Sarah Vinci, and Amber Merritt, and second time Paralympic competitor Clare Nott at the Pullman Hotel following their 57–45 win against China at the Rollers & Gliders World Challenge in Sydney.

With South African Paralympian Oscar Pistorius?’s inclusion in the 2012 Summer Olympics as one of the most talked-about Paralympic stories, the players were asked their feelings about his inclusion in the Olympic Games. As a group, they had mixed feelings. One one hand, they felt his inclusion was a positive thing for people with disabilities. On the other hand, they felt he could get a technological advantage from his blades. Del Toso said she could see that advantage based on her own use of splints for her legs.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Related to the Pistorius? story, the Gliders were asked if they would favour the inclusion of 5 point players, able-bodied competitors, competing in their sport at the Paralympics. As a group, they all said no, citing the numerous opportunities these players already had in Australia’s domestic competition and in state competitions. They felt their inclusion would deny opportunities to elite basketball players with disabilities to compete at the highest level.

Merrit discussed problems with classification and her swimming career. She started as a swimmer, but while she has a club foot, this was not severe enough to allow her to maintain a disability swimming classification: they said she should compete in able-bodied swimming as she could learn the style to swim correctly. She was unable to do so and had to forgo swimming. Following a talent identification program, she took up wheelchair basketball.

Del Toso came into wheelchair basketball after acquiring, at the age of nineteen, a degenerative disease that effects her nerves. She had previously played able-bodied basketball but had never considered playing wheelchair basketball until she participated in a talent identification event.

With money being at the heart of many people’s ability to take their game to the next level, the players were asked about their general financial situation in terms of the level of support they were receiving from Australian sport organizations. They all indicated they received adequate funding from Basketball Australia, the Australian Sports Commission, and the Australian Paralympic Committee that allowed them to travel to games around the world and live comfortably, which contrasts to some other countries and sports where there is not a comparable level of support.

When asked about the team’s body posture on the bench and their volume, the players indicated they put their hands under their armpits for warmth as the building is cold: it was not body language intended to convey any feeling about what was happening on the floor. The players also said their volume on the bench, while quiet, was effective and contrasted it to some teams who could be screechy, where volume is actually a sign of frustration with play.

The Gliders start their London Paralympic campaign on August 30 against Brazil at 18:30 London time, August 31 at 3:30 Sydney time.

No Comments »

Cape Verde to launch first public university, with Brazil’s support

Saturday, September 3, 2005

To help launch Cape Verde‘s first public university, the Brazilian government has made the promise to provide organizational advice and to train professors.

According to Fernando Haddad, Brazilian Minister of Education, Brazil will send its professors to the small nation off the African coast to train them in lecturing, marking, and other important skills involved in the profession.

Filomena Martins, Cape Verdean Minister of Education and Human Resource Enhancement, met with Haddad on August 22 to work out the details of the plan, which was first launched by Brazil’s President, Luiz Inácio Lula da Silva, in July 2004.

Cape Verde also hopes to increase the level of education for the university professors themselves. Of the 300 professors at the planned institution, only 3% have doctorates and only 21% have master’s degrees.

Brazil also helps Cape Verde reduce its debt through the Post-Graduate Student Agreement Program. PEC-PG encourages Cape Verdeans to become foreign exchange students in Brazil. In 2005-06, 20 students will participate, with the level increasing to 50 students in the next calendar year.

No Comments »

UK Wikinews Shorts: March 1, 2010

A compilation of brief news reports for Monday, March 1, 2010.

Contents

  • 1 One killed, three injured after car crash in Lincolnshire, England
  • 2 Man found dead in toilet area of bus station in Galashiels, Scotland
  • 3 Woman dies after being rescued from house fire in west London, England
 Contribute to Wikinews by expanding these briefs or add a new one.
No Comments »

Congressional computers continue to be used to vandalize Wikipedia

Wednesday, May 6, 2009

This article mentions the Wikimedia Foundation, one of its projects, or people related to it. Wikinews is a project of the Wikimedia Foundation.

Wikinews contributors have discovered that members of the United States Congress or members of their staff have recently been making questionable edits to Wikipedia, the free online encyclopedia anyone can edit. This continues the trend identified by four exclusive Wikinews reports over a four-year period exposing questionable and fraudulent edits made beginning in 2005 by Congress members or staff.

Beginning in 2006, Wikinews reported that members of Congress or their staff were vandalizing Wikipedia by removing critical information in various articles, or adding false or offensive information. These edits were and continue to be done using computers owned or operated by the United States government.

Sorry–House of Reps IPs should not be editing Wikipedia, even other office’s pages on lunch break.

In this new investigation, Wikinews has found that at least two of the three major Internet Protocol Addresses (IP) attached to computers used by members of the U.S. House of Representatives and their staff have been the source of Wikipedia edits for several years. As recently as April 2009 they have been adding or removing false and/or offensive information from articles related to political figures or members of Congress.

Although the IP addresses belong exclusively to the U.S Congress as a whole, they are linked to many different computers throughout the U.S. which are used by many different House representatives or their staff members. In response to an edit, another Wikipedia contributor posts a message on the user discussion page for the IP address, advising anyone that may view the page that the address belongs to Congress.

In January, one individual using a Congressional computer removed a source in an article. Five minutes later, using the same congressional IP address, someone replaced the source with an apology saying, “sorry–House of Reps IPs should not be editing [Wikipedia], even other office’s pages on lunch break.” Despite the advisories, Wikinews has found that the individuals continued to make vandal-like edits to the encyclopedia.

In one instance, Wikinews found that someone with one of the IP addresses, 143.231.249.141, began to edit the Wikipedia article for Steve Austria, the Republican representative for Ohio’s 7th congressional district. The individual began to edit on March 18, 2009 at 23:32 UTC. He or she used the official House of Representatives gateway to remove a section of information relating to inaccurate comments Austria made about The Great Depression. Austria stated in an interview with The Columbus Dispatch in February that Franklin D. Roosevelt’s New Deal in 1933 caused the U.S. to go into a depression.

“When Roosevelt did this, he put our country into a Great Depression. … He tried to borrow and spend, he tried to use the Keynesian approach, and our country ended up in a Great Depression. That’s just history,” said Austria during the February 11 interview. He later admitted that his statement was wrong, saying Roosevelt’s spending “did not have the desired effect,” which caused the depression. Exactly two minutes later on March 18, the same IP address removed information relating to bloggers accusing Austria of plagiarism in 2008. They accused him of taking credit for a column that was published in his name in the Xenia Gazette on September 2, 2008. Bloggers had discovered that the column was a direct copy of a report on the history of Labor Day originally published by the U.S. Department of Labor. The edits were reverted, the last being over four hours after the information was removed. Despite some constructive edits, such as correcting the spelling of Wisconsin congressman Steve Kagen’s name and correcting grammatical errors, the same IP removed the information in both sections a total of six times from March 18 to April 24, 2009.

After seeing the suspicious edits, Wikinews examined the edit history for Austria’s article to see if any other suspicious edits were made. After a brief search, Wikinews discovered that the IP address 65.189.244.162 removed the same information just 15 days earlier on March 3, being the first address to remove the information. Only one edit has been made to Wikipedia from that IP address so far. After tracing the address, Wikinews discovered the person who made the edits lives in or near Fairborn, which is located 8.5 miles from Beavercreek, where Austria currently resides. Austria also grew up in Xenia which is located just 12 miles from Fairborn and only 8 miles from Beavercreek.

Another individual, with the IP address 75.187.63.132, also removed the allegations of plagiarism from Austria’s article in February. The individual removed what they called “Politically Motivated BS [bullshit]” from the article of Deborah Pryce, former congresswoman for Ohio’s 15th congressional district. The information was related to fundraisers between 2001 and 2004 that were held at restaurants belonging to convicted felon and former lobbyist Jack Abramoff. After tracing the IP address, Wikinews found that the edit was made from a computer located in Columbus, Ohio, the location of Pryce’s offices and one of the cities in Pryce’s district. Wikinews contacted Austria by e-mail for a statement, but so far there has been no response.

Following those discoveries, Wikinews investigated another IP address used by the U.S. House of Representatives. On April 30, 2009, the address 143.231.249.138 made an edit that listed Devin Nunes, the representative for California’s 21st congressional district, as being a member of the Nazi Party. The address also made less questionable edits, but after investigating further, it was discovered that the IP address removed critical information on April 29 from the article of Gregory Meeks, the representative for New York’s 6th congressional district. The information removed was related to a column by the the New York Times which stated that Meeks initially supported former 2008 presidential candidate Hillary Clinton over Barack Obama in the race for the White House. According to the Times, Meeks changed his support to Obama because he was part of “a young black political class [which was] seeking to assert the neighborhood’s power against what it sees as an older establishment, based in Harlem, that has long exercised disproportionate influence in New York City.”

The address 143.231.249.138 was also responsible for adding highly biased statements to articles related to abortion. On March 16, 2009 it altered the Wikipedia article Crisis pregnancy center, adding that the centers were “abortion mills, which exist only to kill people, also present themselves as medical facilities.” On March 20, the IP changed the Project Rachel article to include, “millions of women have deep regrets and, often, suffer psychological problems after undergoing an abortion–a fact the abortion industry and mass media will not admit.” 143.231.249.141 also added racial slurs and references to gay pedophilia into William A. Donohue’s article in February, saying he has “participated in the controversial act of ‘tabeling’, in which he takes a small child, places him upon a table, and ‘puts the lord inside him.'”

In an attempt to find out where the edits were being made and by whom, Wikinews contacted the Electronic Frontier Foundation to receive advice on how to file an information request with the U.S. government under the Freedom of Information Act (FOIA). The request would have been made to release the names of the individuals and offices responsible for the edits. However, according to Marcia Hofmann, a staff attorney for the EFF, who specializes in FOIA related matters, the U.S. government is not required to provide the information.

“None of the U.S. open government laws extends to records in the possession of members of Congress or their employees. Put differently, it’s not so much a question of what the information is (identities of congressional staff) as where the information is (in congressional offices, which aren’t covered by open government laws),” said Hoffmann in an exclusive interview with Wikinews. She also added that “FOIA [requests] cover records in executive branch agencies and departments” only.

Suspicious and/or fraudulent edits to Wikipedia made by Congress and other government entities were first reported by Wikinews in February 2006, after the U.S. government engaged in Wikipedia vandalism and other forms of perceived biased editing of articles. The House of Representatives IP addresses were briefly banned from editing Wikipedia articles in the wake of the initial controversy. A few days later, Wikinews reported that staff members of the offices of United States Senators, using Senate-linked IP addresses, also edited Wikipedia, in some cases, removing facts and sourced material from articles. In 2008, Wikinews also reported that staff members for then 2008 candidates for U.S. president Barack Obama and John McCain made questionable edits to Wikipedia.

No Comments »

Camp Pendleton, California: helicopter crash kills two US marines

Wednesday, September 21, 2011

Two U.S. Marines were killed at Camp Pendleton, California when their AH-1W Cobra Helicopter, belonging to the 3rd Marine Aircraft Wing, crashed on Monday at about 1 p.m. local time. The crash occurred in the southeast corner of the base, near the community of Fallbrook.

The Marines were pronounced dead at the scene. They were named as Captain Jeffrey Bland and First Lieutenant Thomas Heitmann.

The crash started a brush fire that reportedly spread to about 50 acres in three hours, later 120 acres, but was about 80% contained, within the base, by Monday evening. The Fallbrook Fire Department and U.S. Forest Service are assisting.

The crash is the latest in a series of accidents in southern California involving U.S. Marine Corps flight training. An investigation is still underway to discover what caused this latest accident. The Marines have ordered an “operational pause” for all training flights for the 3rd Marine Aircraft Wing. The pause also applies to aircraft training at the Yuma and Miramar bases as well as Camp Pendleton.

No Comments »

Harlan Ellison sues CBS-Paramount, WGA over Star Trek royalties

 Correction — May 9, 2018 Contrary to this article, Ellison was credited for The City on the Edge of Forever under his own name rather than a pseudonym. (See collaboration discussion.) 

Thursday, March 19, 2009

Science fiction author Harlan Ellison announced, in a press release dated March 13, 2009, that he is suing television company CBS Paramount Television for failure to pay residuals to Ellison for the Star Trek episode “The City on the Edge of Forever“. Ellison is also suing writers’ union the Writers Guild of America, west (WGA), of which he is a member, for failing to diligently pursue Ellison’s royalties from Paramount.

In a strongly and colorfully worded press release, Ellison and his lawyer alleged that Paramount had failed to pay the author, who wrote the 1967 television episode under the pseudonym “Cordwainer Bird”, royalties on derivative works such as tie-in novels based on the story as well as merchandise based on the episode such as a 2004 talking Christmas ornament which recited lines from the episode.

The suit comes two months before the release of a film, titled simply “Star Trek“, which will re-launch the longstanding multimedia science-fiction franchise. The film will be the first original, official Star Trek video material since the series “Star Trek: Enterprise” was canceled in mid-2005. CBS Paramount is also gearing up for the April release of the first series of Star Trek, including “City on the Edge of Forever”, on Blu-Ray high-definition disc.

It ain’t about the ‘principle,’ friend, its about the MONEY! Pay Me!

Ellison, however, states: “And please make sure to remember, at the moment some Studio mouthpiece calls me a mooch, and says I’m only pursuing this legal retribution to get into their ‘deep pockets,’ tell’m Ellison snarled back, ‘F- – – -in’-A damn skippy!’ I’m no hypocrite. It ain’t about the ‘principle,’ friend, its[sic] about the MONEY! Pay Me! Am I doing this for other writers, for Mom (still dead), and apple pie? Hell no! I’m doing it for the 35-year-long disrespect and the money!”

The suit is not the first time contention has arisen between Ellison and Star Trek since he wrote the episode. In 1995 the author, in the book Harlan Ellison’s The City on the Edge of Forever, accused Star Trek creator Gene Roddenberry of “demented lies” about the episode. He also stated at the time: “I’ve never seen more than a pittance from ‘The City on the Edge of Forever,’ while every thug and studio putz and semiliterate bandwagon-jumper and merchandiser has grown fat as a maggot in a corpse off what I created.”

Roddenberry, who died in 1991, stated in numerous interviews that Ellison’s original script was unsuitable for reasons of content and budget, and rewrote it heavily; a dissatisfied Ellison chose to have a pseudonym appear on the final version. The episode as aired won the 1968 Hugo Award for Best Dramatic Presentation, while Ellison’s original script won a Writers Guild of America Award for Best Dramatic Hour-Long Script.

Ellison’s suit against the WGA West, meanwhile, is for the symbolic amount of one dollar. He asserts he is seeking “a judicial determination as to whether the WGA is doing what its stated purpose has been since day-one! To fight and negotiate for him and other writers. To obtain misappropriated, withheld, hidden earnings, no matter how minuscule or difficult to retrieve – but HIS, nonetheless.” Ellison took part in picketing during the 2007–2008 Writers Guild of America strike.

Requests for comment from CBS-Paramount and the WGA were not returned.

Harlan Ellison became established in the science fiction community in the 1950s and won awards and acclaim for short work such as the 1969 novella “A Boy and his Dog” and the 1967 short story “I Have No Mouth, and I Must Scream“. He has also been the plaintiff in several high-profile lawsuits, suing a person who posted some of his copyrighted work on Usenet along with the ISPs hosting the work in 2000 and in 2006 suing Fantagraphics for defamation; Ellison won the first lawsuit and settled the second. Also in 2006, he controversially groped the breast of fellow author Connie Willis at the 64th World Science Fiction Convention in Los Angeles during the presentation of Willis’s Hugo Award; Ellison later apologized for the incident.

No Comments »